Menu
Město Heřmanův Městec
Heřmanův
Městec

Odbor finanční

Odbor finanční

  • zajišťuje výkon samostatné působnosti v katastru města Heřmanův Městec ve smyslu § 35 a následujících zákona o obcích na úseku školství, zdravotnictví, kultury a na úseku sestavování rozpočtu města, hospodaření podle něj a vyúčtování hospodaření města za uplynulý kalendářní rok, zřizování trvalých nebo dočasných peněžních fondů, stanovení druhů místních poplatků a jejich sazeb podle zvláštního zákona, navrhuje znění obecně závazných vyhlášek i interních předpisů z této oblasti,
  • zajišťuje výkon státní správy v rozsahu přenesené působnosti v katastru města Heřmanův Městec ve smyslu § 60 a následující zákona o obcích na úseku školství, zdravotnictví, kultury,
  • spolupracuje při kontrolní činnost v oblasti příspěvkových organizací a dotačních titulů s finančním a kontrolním výborem,
  • poskytuje informace v souladu se zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
  • vydává povolení k umístění herního prostoru,
  • připravuje podklady pro sestavení návrhu rozpočtu v souladu s požadavky a potřebami města dle podkladů jednotlivých odborů městského úřadu, finančního výboru a příspěvkových organizací města,
  • zabezpečuje hospodaření podle rozpočtu, navrhuje rozpočtová opatření v závislosti na změnách v příjmové a výdajové části,
  • zabezpečuje příspěvky příspěvkovým organizacím města,
  • sleduje skutečné plnění příjmů a výdajů rozpočtu, zabezpečuje rozpočtová opatření na základě rozhodnutí krajského úřadu,
  • navrhuje požadavky dotací a potřebu úvěrů,
  • zpracovává vyúčtování hospodaření za uplynulý kalendářní rok, zajistí jeho přezkoumání krajským úřadem nebo auditorem a zveřejnění,
  • sleduje hospodaření organizačních složek města,
  • sleduje hospodaření organizací napojených na rozpočet města,
  • připravuje podklady pro jednání rady a zastupitelstva města.

Agenda účetnictví

  • zabezpečuje platební styk s peněžními ústavy, zajišťuje předkontaci všech účetních dokladů k zabezpečování zaúčtování v požadovaných termínech,
  • účetně zpracovává příjmy a výdaje města,
  • poukazuje finanční prostředky příspěvkovým organizacím,
  • zabezpečuje měsíční proúčtování pokladny,
  • provádí kontrolu a likvidaci vyúčtování cestovních nákladů pracovníků MěÚ,
  • provádí zúčtování provozních záloh,
  • kontroluje vyúčtování obstaravatelských činností, které pro město provádějí jiné osoby,
  • zodpovídá za řádnou evidenci nemovitého i movitého majetku města a provádění inventarizace,
  • zabezpečuje výběr peněz v hotovosti na veškeré hotovostní platby MěÚ včetně výplaty mezd a platů,
  • vede pokladní deník s rozúčtováním všech příjmů a výdajů podle druhů,
  • má hmotnou zodpovědnost za finanční prostředky pokladny města,
  • zabezpečuje nákup cenin, zodpovídá za hospodaření s ceninami,
  • vede mzdovou a personální agendu,
  • zpracovává dohody o pracovní činnosti a dohody o provedení práce,
  • zpracovává statistické výkazy (spotřeba PHM, energií),
  • provádí vyúčtování daně ze mzdy a všech zákonných odvodů,
  • provádí odečty stavu měřičů při změně dodavatele energií,
  • vede řádnou evidenci nemovitého i movitého majetku a provádí jeho inventarizaci,

Agenda daní a poplatků

  • zahrnuje agendu výběru místních poplatků za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů, ze psů, za užívání veřejného prostranství, z ubytovací kapacity, aj. vyplývající z platných obecných předpisů a z městské vyhlášky o místních poplatcích,
  • eviduje a vydává rybářské lístky,
  • vydává ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy v souladu se zákonem č. 365/2000Sb. v platném znění,
  • provádí ověřování podpisů a listin dle zákona č. 21/2006 Sb. v případě nepřítomnosti matrikářky, pracovnice podatelny a sekretářky,
  • připravuje podklady pro vymáhání a exekuce,
  • eviduje hrobová místa, uzavírá nájemní smlouvy a vybírá nájemné a poplatky za služby s nájmem spojené.

Agenda Fondu rozvoje bydlení

  • připravuje vyhlášení výběrových řízení,
  • shromažďuje žádosti, připravuje přehledy pro komisi,
  • předkládá výsledky o poskytnutí půjček z FRB radě a zastupitelstvu města,
  • sleduje čerpání finančních prostředků a splácení půjček.

Agenda odpadového hospodářství a pojištění

  • kontroluje, jak právnické a fyzické osoby plní povinnosti vyplývající z obecně závazné vyhlášky a zda právnické nebo fyzické osoby oprávněné k podnikání mají zajištěno využití nebo zneškodňování odpadů; může vyžadovat prokázání toho, jak s komunálním odpadem naložily,
  • jedná se svozovou firmou,
  • sleduje stanoviště na ukládání tříděného odpadu,
  • jedná s firmou provozující sběrný dvůr,
  • jedná se společnostmi zajišťujícími zpětný odběr odpadu,
  • zodpovídá za přípravu plánu odpadového hospodářství města,
  • zpracovává hlášení a statistiky týkající se odpadového hospodářství,
  • ve spolupráci s makléři připravuje pojistné smlouvy na nemovitý a movitý majetek města a pojistné smlouvy na dopravní prostředky města,
  • připravuje podklady pro likvidace pojistných událostí s pojišťovnou.

Agenda zřizovatele příspěvkových organizací

  • tvoří zřizovací listiny a smlouvy o výpůjčce (změny zřizovacích listin a smluv o výpůjčce z důvodu např. změny zákonů, rozšíření činnosti o doplňkovou činnost a předávání majetku do správy a výpůjčky) včetně zadání do veřejných registrů,
  • spolupracuje na tvorbě rozpočtu příspěvkových organizací a zpracování podkladů pro zahrnutí do rozpočtu města (neinvestiční příspěvek, investiční příspěvek, opravy, schválení odpisových plánů, stanovení finančních vztahů apod.),
  • kontroluje plnění rozpočtu čtvrtletně po předání výkazů příspěvkovými organizacemi (vč. tvorby a čerpání fondů příspěvkových organizací),
  • zpracovává podklady pro radu města a zastupitelstvo týkající se příspěvkových organizací (např. finanční vztahy, čerpání fondů, schvalování závěrek apod.) ,
  • provádí veřejnoprávní kontroly příspěvkových organizací ve spolupráci s odbory a odděleními města a kontrolním a finančním výborem.

Agenda dotací

  • přiděluje dotace z dotačních programů rozpočtu města na základě příslušných rozhodnutí rady a zastupitelstva,
  • vyřizuje žádosti o individuální dotaci,
  • zajišťuje možnosti získávání finančních prostředků z dotačních titulů EU, vypracovává žádosti o dotace, kompletuje vyúčtování dotačních prostředků, zajišťuje uzavírání smluv o poskytnutí dotace
  • vyhledává vhodné možností pro získávání prostředků z veřejných zdrojů dle sekcí jednotlivých ministerstev, z rozpočtu Pardubického kraje, případně nestátních organizací.

Podřízené organizační složky

Kruh bezpeci

ČEZ DISTRIBUCE - Odstávky

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

znOznámení

MěÚ

Heřmanův Městec

Celoplošná deratizace v Heřmanově Městci a místních částech

Od 1.10.2024 bude probíhat celoplošná deratizace v Heřmanově Městci a místních částech, navazující na deratizaci kanalizační sítě ve vlastnictví společnosti Vodovody a kanalizace Chrudim, a.s. Deratizaci městských objektů a veřejných prostranství bude provádět firma DEZINFA s.r.o.

Pro maximální efekt deratizace vyzýváme proto majitele nebo správce objektů (rodinné a bytové domy, rekreační objekty, provozovny, sklady apod.) ke spolupráci a zajištění deratizace v těchto svých objektech ve stejném termínu. Zájemci o deratizaci ve svých objektech si mohou deratizaci objednat přímo u firmy DEZINFA s.r.o. (tel.: 775960501) nebo jiného dodavatele.

V případě zjištění výskytu hlodavců na veřejných prostranstvích žádáme občany o sdělení lokality na MěÚ Heřmanův Městec, odbor správa majetku – e-mail: petr.novak@mesto-hm.cz, tel. 464 603 512 (p. Novák).

Další informace >>ZDE<< Typ: PDF dokument, Velikost: 351.39 kB

 

Doporučujeme navštívit

Mohlo by Vás zajímat

nahoru