Navigace
Obsah
Odbor finanční
Odbor finanční
- zajišťuje výkon samostatné působnosti v katastru města Heřmanův Městec ve smyslu § 35 a následujících zákona o obcích na úseku školství, zdravotnictví, kultury a na úseku sestavování rozpočtu města, hospodaření podle něj a vyúčtování hospodaření města za uplynulý kalendářní rok, zřizování trvalých nebo dočasných peněžních fondů, stanovení druhů místních poplatků a jejich sazeb podle zvláštního zákona, navrhuje znění obecně závazných vyhlášek i interních předpisů z této oblasti,
- zajišťuje výkon státní správy v rozsahu přenesené působnosti v katastru města Heřmanův Městec ve smyslu § 60 a následující zákona o obcích na úseku školství, zdravotnictví, kultury,
- spolupracuje při kontrolní činnost v oblasti příspěvkových organizací a dotačních titulů s finančním a kontrolním výborem,
- poskytuje informace v souladu se zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
- vydává povolení k umístění herního prostoru,
- připravuje podklady pro sestavení návrhu rozpočtu v souladu s požadavky a potřebami města dle podkladů jednotlivých odborů městského úřadu, finančního výboru a příspěvkových organizací města,
- zabezpečuje hospodaření podle rozpočtu, navrhuje rozpočtová opatření v závislosti na změnách v příjmové a výdajové části,
- zabezpečuje příspěvky příspěvkovým organizacím města,
- sleduje skutečné plnění příjmů a výdajů rozpočtu, zabezpečuje rozpočtová opatření na základě rozhodnutí krajského úřadu,
- navrhuje požadavky dotací a potřebu úvěrů,
- zpracovává vyúčtování hospodaření za uplynulý kalendářní rok, zajistí jeho přezkoumání krajským úřadem nebo auditorem a zveřejnění,
- sleduje hospodaření organizačních složek města,
- sleduje hospodaření organizací napojených na rozpočet města,
- připravuje podklady pro jednání rady a zastupitelstva města.
Agenda účetnictví
- zabezpečuje platební styk s peněžními ústavy, zajišťuje předkontaci všech účetních dokladů k zabezpečování zaúčtování v požadovaných termínech,
- účetně zpracovává příjmy a výdaje města,
- poukazuje finanční prostředky příspěvkovým organizacím,
- zabezpečuje měsíční proúčtování pokladny,
- provádí kontrolu a likvidaci vyúčtování cestovních nákladů pracovníků MěÚ,
- provádí zúčtování provozních záloh,
- kontroluje vyúčtování obstaravatelských činností, které pro město provádějí jiné osoby,
- zodpovídá za řádnou evidenci nemovitého i movitého majetku města a provádění inventarizace,
- zabezpečuje výběr peněz v hotovosti na veškeré hotovostní platby MěÚ včetně výplaty mezd a platů,
- vede pokladní deník s rozúčtováním všech příjmů a výdajů podle druhů,
- má hmotnou zodpovědnost za finanční prostředky pokladny města,
- zabezpečuje nákup cenin, zodpovídá za hospodaření s ceninami,
- vede mzdovou a personální agendu,
- zpracovává dohody o pracovní činnosti a dohody o provedení práce,
- zpracovává statistické výkazy (spotřeba PHM, energií),
- provádí vyúčtování daně ze mzdy a všech zákonných odvodů,
- provádí odečty stavu měřičů při změně dodavatele energií,
- vede řádnou evidenci nemovitého i movitého majetku a provádí jeho inventarizaci,
Agenda daní a poplatků
- zahrnuje agendu výběru místních poplatků za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů, ze psů, za užívání veřejného prostranství, z ubytovací kapacity, aj. vyplývající z platných obecných předpisů a z městské vyhlášky o místních poplatcích,
- eviduje a vydává rybářské lístky,
- vydává ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy v souladu se zákonem č. 365/2000Sb. v platném znění,
- provádí ověřování podpisů a listin dle zákona č. 21/2006 Sb. v případě nepřítomnosti matrikářky, pracovnice podatelny a sekretářky,
- připravuje podklady pro vymáhání a exekuce,
- eviduje hrobová místa, uzavírá nájemní smlouvy a vybírá nájemné a poplatky za služby s nájmem spojené.
Agenda Fondu rozvoje bydlení
- připravuje vyhlášení výběrových řízení,
- shromažďuje žádosti, připravuje přehledy pro komisi,
- předkládá výsledky o poskytnutí půjček z FRB radě a zastupitelstvu města,
- sleduje čerpání finančních prostředků a splácení půjček.
Agenda odpadového hospodářství a pojištění
- kontroluje, jak právnické a fyzické osoby plní povinnosti vyplývající z obecně závazné vyhlášky a zda právnické nebo fyzické osoby oprávněné k podnikání mají zajištěno využití nebo zneškodňování odpadů; může vyžadovat prokázání toho, jak s komunálním odpadem naložily,
- jedná se svozovou firmou,
- sleduje stanoviště na ukládání tříděného odpadu,
- jedná s firmou provozující sběrný dvůr,
- jedná se společnostmi zajišťujícími zpětný odběr odpadu,
- zodpovídá za přípravu plánu odpadového hospodářství města,
- zpracovává hlášení a statistiky týkající se odpadového hospodářství,
- ve spolupráci s makléři připravuje pojistné smlouvy na nemovitý a movitý majetek města a pojistné smlouvy na dopravní prostředky města,
- připravuje podklady pro likvidace pojistných událostí s pojišťovnou.
Agenda zřizovatele příspěvkových organizací
- tvoří zřizovací listiny a smlouvy o výpůjčce (změny zřizovacích listin a smluv o výpůjčce z důvodu např. změny zákonů, rozšíření činnosti o doplňkovou činnost a předávání majetku do správy a výpůjčky) včetně zadání do veřejných registrů,
- spolupracuje na tvorbě rozpočtu příspěvkových organizací a zpracování podkladů pro zahrnutí do rozpočtu města (neinvestiční příspěvek, investiční příspěvek, opravy, schválení odpisových plánů, stanovení finančních vztahů apod.),
- kontroluje plnění rozpočtu čtvrtletně po předání výkazů příspěvkovými organizacemi (vč. tvorby a čerpání fondů příspěvkových organizací),
- zpracovává podklady pro radu města a zastupitelstvo týkající se příspěvkových organizací (např. finanční vztahy, čerpání fondů, schvalování závěrek apod.) ,
- provádí veřejnoprávní kontroly příspěvkových organizací ve spolupráci s odbory a odděleními města a kontrolním a finančním výborem.
Agenda dotací
- přiděluje dotace z dotačních programů rozpočtu města na základě příslušných rozhodnutí rady a zastupitelstva,
- vyřizuje žádosti o individuální dotaci,
- zajišťuje možnosti získávání finančních prostředků z dotačních titulů EU, vypracovává žádosti o dotace, kompletuje vyúčtování dotačních prostředků, zajišťuje uzavírání smluv o poskytnutí dotace
- vyhledává vhodné možností pro získávání prostředků z veřejných zdrojů dle sekcí jednotlivých ministerstev, z rozpočtu Pardubického kraje, případně nestátních organizací.
Osoby
Jméno | Funkce | Telefon |
---|---|---|
Vítek Miloslav | vedoucí odboru | 464 603 504 |
Lindnerová Denisa | mzdová účetní | 464 603 505 |
Štěpánková Renata | referent samosprávy | 464 603 506 |
Tomišková Věra | účetní | 464 603 507 |
Kličková Denisa | referent | 464 603 508 |
Andrlová Adéla | referent správy poplatků | 464 603 509 |